This is me! :)

Okej, så detta är mitt första inlägg. Interesting.. Nee, men jag tänkte börja mitt första inlägg genom att berätta lite mer om mig än det som redan står i menyn.

Jag är som sagt en 18-årig española som är född i Sverige. Min mamma är spansk, medan min pappa är halvsvensk/halvspansk. Jag bodde i Sverige tills jag var tio år sedan flyttade jag till Spanien. Där bodde jag i fem år och flyttade sedan till USA, New York, eftersom min mamma fick jobb där. Hennes jobb i "Nueva York" skulle dock inte vara för evigt, endast i ett år. Så när jag var 16 flyttade vi tillbaka till Sverige - och än så länge vet jag ingenting om en flytt tillbaka till Spanien.

I Spanien bodde jag i Madrid och gick på en internatskola i ett år eftersom min spanska inte var den bästa. När jag blev 11 år gick jag på en vanlig skola och min spanska blev nästan perfecto. I USA bodde jag i New York och gick på en vanlig high school (i USA börjar man gymnasiet när man är 15). Jag skaffade många vänner där och mitt liv var underbart! Jag trivdes verkligen i New York, men jag visste ju att mitt liv där inte skulle vara förevigt. När jag sedan flyttade tillbaka till Sverige återvände vi till staden jag föddes i, nämnligen Göteborg.

Jag behövde inte gå om någon klass, utan började direkt i gymnasiet när jag återvände till Sverige. Efter sommaren kommer jag att gå mitt sista år på gymnasiet för att sedan ta studenten. Jag vill plugga vidare i antingen USA eller Spanien på grund av att det var där jag trivdes som allra mest. Människorna där är mer sociala och trevliga i de två länderna, så det skulle nog vara roligare om jag pluggade till BUISNESSWOMEN där.

Eftersom jag inte har bott i Sverige hela mitt liv, kanske ni tror att min svenska inte är så bra, but that's not true. Min svenska är bra nog för att skriva, blogga och prata, men jag menar inte att den är den bästa.

Jag ser fram emot att skriva på blogg.se och jag hoppas att ni kommer att bli nöjda med mitt bloggande! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SPEAKING ANOTHER LANGUAGE?


RSS 2.0